Fyzioterapie

Individuální fyzioterapie

Individuální fyzioterapie je zaměřená především na cílenou diagnostiku, terapii a prevenci funkčních i strukturálních poruch pohybového aparátu. V rámci individuálního přístupu využíváme kombinaci rehabilitačních metodik zaměřených na potřeby konkrétního klienta. Cílem je nalézt nejvhodnější cestu ke zmírnění či odstranění zdravotních potíží a dlouhodobému udržení dosaženého efektu. Stěžejní je aktivní spolupráce klienta při terapii, důraz klademe na instruktáž k samostatnému cvičení. Zaměřujeme se na léčbu a prevenci ortopedických a neurologických potíží jako jsou poúrazové a pooperační stavy, akutní a chronické bolesti zad a kloubů, výhřezy meziobratlových plotének, kořenové syndromy, vadné držení těla, kloubní nestabilita, stavy po úrazech nervového systému a cévní mozkové příhodě (CMP). Nabízíme fyzioterapii sportovců, kardiologicky nemocných, cvičení v těhotenství a po porodu, poradenství v oblasti ergonomie.

Používáme široké spektrum fyzioterapeutických technik: mobilizace periferních kloubů a páteře, mobilizace žeber metodou Mojžíšové, Dynamická neuromuskulární stabilizace (DNS), metoda Roswithy Brunkov, bazální programy, Funkční dynamické stabilizace, Senzomotorická stimulace, SM systém, kineziotaping, dynamictaping, techniky měkkých tkání, míčková facilitace a další.

Délka terapie: 30 min., 45 min., 60 min.

Skupinová fyzioterapie

Skupinová fyzioterapie je efektivní v rámci prevence poruch pohybového aparátu či zlepšení fyzické kondice, koordinace pohybů a rozvoje pohybové obratnosti. Cvičíme v malých skupinkách 2 – 3 osob. Lekce vedou zkušení fyzioterapeuti, kteří přizpůsobí cvičební sestavu Vašemu aktuálnímu zdravotnímu stavu a kladou důraz na správné provedení jednotlivých cviků.

Všechny typy skupinových lekcí nabízíme také individuální formou (cena odpovídá individuální fyzioterapii).

Doporučení:

Skupinové lekce:

SM systém je cvičení se speciálními pružnými lany zaměřené na prevenci a léčbu bolestí zad a kloubů, výhřezů meziobratlových plotének, vadného držení těla, úrazů a degenerativních onemocnění pohybového aparátu. Cvičení je optimální jako předoperační příprava a pooperační rehabilitace zvláště před ortopedickými a neurochirurgickými zákroky. Pravidelné cvičení SM systému vede k harmonizaci napětí svalů, obnovení pohyblivosti kloubů, zlepšení koordinace, řízení pohybů a celkové fyzické kondice. SM systém je vhodný pro všechny věkové i výkonnostní kategorie.

Délka lekce: 45 min.

Cvičení v těhotenství pozitivně ovlivní vaši fyzickou i psychickou pohodu. Pravidelné cvičení vede ke zvýšení fyzické kondice potřebné ke správně probíhajícímu těhotenství a porodu. Přispívá k povzbuzení krevního oběhu, preventivně působí proti bolestem zad, otokům dolních končetin a křečovým žilám, hypertenzi, vzniku těhotenské cukrovky a poporodní inkontinence. Při cvičení klademe důraz na individuální přístup vzhledem ke stupni těhotenství a fyzické kondici.

Upozornění: Cvičení je vhodné od 12. týdne těhotenství.

Délka lekce: 45 min.

Cvičení po porodu usnadní vašemu tělu harmonický návrat od změn vzniklých těhotenstvím a porodem zpět do původního stavu. Cvičení přispívá ke zlepšení fyzické a psychické kondice, je optimální prevencí bolestí zad a inkontinence moči, pomáhá tvarovat a zpevnit postavu. Dochází ke zlepšení prokrvení pánevní oblasti a podpoře hojení poranění vzniklých při porodu. Cvičíme v malých skupinkách tak, abychom mohli přistupovat k vašim potřebám a potížím individuálně. Cvičení je vhodné jak po spontánním porodu, tak po porodu císařským řezem.

Délka lekce: 45 min.

Nordic Walking je ideální volbou pro všechny, kteří vyhledávají pohyb na čerstvém vzduchu. Jedná se o kondiční chůzi se speciálními sportovními holemi, při které se šetrně zapojuje celé tělo do pohybu. Zároveň dochází k významnému snížení zatížení kloubů dolních končetin. Pravidelná chůze s holemi vede ke zlepšení fyzické a psychické kondice, vytrvalosti, zpevnění svalového korzetu a zlepšení držení těla. Je velmi vhodnou doplňkovou fyzickou aktivitou při léčbě a prevenci chronických bolestí zad a kloubů. Přínosný je v rámci rekonvalescence po úrazech a operacích. Má nezastupitelnou úlohu v prevenci a léčbě kardiovaskulárních chorob, obezity, příznivě působí u astmatiků a diabetiků. V rámci lekce vás naučíme správnou techniku chůze, poradíme vám s vhodnou intenzitou chůze či s výběrem vybavení pro Nordic Walking.

Upozornění:

Délka lekce: 60 min.

Kineziotaping

Kineziotaping využívá preventivní a léčebné účinky lepení elastické pásky na problémové oblasti těla. Metoda podporuje léčbu velmi širokého spektra potíží nejen pohybového aparátu. Mezi hlavními účinky kineziotapingu patří zmírnění bolesti, zlepšení svalové funkce, uvolnění nebo stimulace svalů, korekce kloubních problémů, podpora stabilizace kloubů, zlepšení rozsahu pohybu, aktivace lymfatického systému či prevence úrazů. Příkladem použití kineziotapingu mohou být bolesti zad a kloubů, tenisový loket, plochá noha, vbočený palec, kloubní nestabilita, lymfatický otok, jizva, aj. Ve sportovní medicíně je aplikace kineziotapingu významnou prevencí úrazů, přičemž páska neomezuje pohyblivost sportovce. Efektivní je léčebné využití v rámci poúrazové rehabilitace či rekonvalescence po sportovním výkonu. Upozornění:

Dynamictaping

Dynamictaping využívá účinků speciálně konstruované pásky, která je oproti kineziotapu elastická nejen podélně, ale i v příčném směru. Výhodou aplikace dynamictapu je zachování plného rozsahu pohybu při současné stabilizaci tapovaného kloubu. Hlavními účinky jsou zlepšení svalové funkce, stabilizace kloubů, zmírnění bolesti, aktivace lymfatického systému, urychlení vstřebávání otoku. Dynamictaping se uplatňuje v ortopedii, neurologii, rehabilitaci sportovců, urychluje rekonvalescenci po úrazech a operacích pohybového aparátu. Dynamictape je nejelastičtější páskou na současném trhu, je prodyšný, voděodolný, velmi vhodný pro náročné aplikace.

Upozornění:

Laserová terapie

Laserová terapie je velmi účinnou léčebnou metodou, která využívá charakteristických vlastností a vysoké energie laserového paprsku. Účinky laseru jsou především biostimulační, analgetické a protizánětlivé.

V našem zařízení používáme k aplikaci laseru multifunkční výkonnou laserovou sprchu, která umožňuje oproti klasickým laserovým sondám velkoplošnou aplikaci. Ošetříme vám tedy v krátkém i rozsáhlejší oblasti. Další terapeutickou výhodou této laserové sprchy je kombinace světelných paprsků různých vlnových délek v jednom aplikátoru. Kombinací infračerveného a červeného laserového paprsku doplněného o modré vysoce svítivé LED diody je zajištěn průnik do hluboko uložených tkání, ale i ošetření povrchových vrstev kůže a podkoží. Klasická laserová sonda takovéto technologicky náročné aplikace neumožňuje. Spektrum použití laserové sprchy je tedy velmi široké. Dokážeme vám ulevit od bolestí pohybového aparátu, pomoct při léčbě poúrazových stavů, distorzí, hematomů, otoků, zánětlivých onemocnění šlach, svalů a kloubů, degenerativních poruch pohybového aparátu, ošetřit keloidní a popáleninové jizvy, bércové vředy, proleženiny, až po čistě kosmetické aplikace na akné či strie. S velmi dobrým terapeutickým efektem využíváme laserovou sprchu v lokální terapii lupénky a atopického ekzému.

Elektroterapie

Elektroterapie využívá působení elektrického proudu na organismus. Optimální typ elektroterapie je zvolen dle projevů léčených zdravotních potíží. Elektrický proud se aplikuje kontaktně pomocí elektrod připojených na kůži nebo bezkontaktním aplikátorem.

Ultrazvuková terapie

Ultrazvuková terapie využívá působení mechanického vlnění na lidský organizmus. V hloubce tkání dochází k tzv. „mikromasáži“ a vzniku tepla. V místě aplikace se zlepšuje prokrvení tkání, dochází ke svalové relaxaci, tlumení bolesti a zrychluje se vstřebávání otoků. Lokálně se zlepšují regenerační schopnosti tkání a tkáňový metabolismus. Metoda se nejčastěji využívá při léčbě artrózy a artritidy kloubů, u poúrazových stavů, k uvolnění svalů, dobrý léčebný efekt má aplikace na patní ostruhy či tenisový loket.

Kombinovaná terapie

Kombinovaná terapie je současná aplikace ultrazvuku a elektroterapie, jejíž pomocí dosahujeme intenzivního uvolnění svalových vláken. Metodu používáme především k odstranění zatvrdlin, nebo-li trigger pointů, ze svalů. Účinná je při bolestech zad a hlavy, výrazného efektu dosahujeme u tenisového či golfového lokte, u poúrazových a pooperačních bolestí.